Motion

Bækkenbunds - træning for kvinder

Bækkenbund

Bækkenbunden er den muskelgruppe, der lukker kroppen nedadtil og holder underlivsorganerne oppe. Bækkenbunden er ansvarlig for, at du kan holde på vandet og afføringen. Det er også en muskelgruppe, der hele tiden skal tilpasse sig de belastninger og bevægelser, du udsættes for gennem hele dagen. Dette gælder både for kvinden og manden. Også vejrtrækningen har stor indflydelse på optimal brug af bækkenbunden.

En svag bækkenbund kan bl.a resultere i nedsunken livmoder hos kvinder, impotens hos mænd, lændesmerter og inkontinens Det er derfor vigtigt, at være bevidst om sin bækkenbund og vejrtrækning I de daglige gøremål samt i sin øvrige træning.

 

Fordele du får ved bækkenbundstræning

  • En teoretisk introduktion til bækkenbunden og vejrtrækningscenteret
  • Øvelser for dig og din bækkenbund liggende, siddende som stående og gående
  • Du vil opnå en større kropsbevidsthed
  • Større viden om hvordan, du kan integrere bækkenbunden og din vejrtrækning i din træning samt i din hverdag
  • Vi slutter af med afspænding


Se vores kurser og tilmeld dig nedenfor. Har du spørgsmål er du meget velkommen til at kontakte FOF Gentofte på 3963 7010