Krop og Bevægelse

Løbetræning

Hvordan kommer jeg i gang?
Denne gang lærer du lidt om motivation, om at bruge den rigtige gulerod for at komme i gang.
Du lærer også lidt om, hvorfor løb ikke behøver at gøre ondt for at gøre godt.

Hvordan finder jeg de rigtige løbesko -hvad skal jeg være opmærksom på?
Er du i tvivl om, hvorvidt du har den rigtige løbesko. Så kan du her få et par fif om, hvad der er op og ned i løbeskosjunglen.
Du lærer at se, hvordan din sko er klar til at blive skiftet og hvad der adskiller sko.

Løbetøj, er det vigtigt?
Denne gang lærer du om løbetøj. Hvordan klæder du dig bedst på til årstiden. Hvorfor koster noget løbetøj mere end andet?

Hvordan holder jeg motivationen (Om at sætte sig mål)?
Denne gang lærer du om, hvordan du kan bruge det at sætte delmål som et redskab til at blive ved med at fastholde din motivation.

Hvordan kan jeg undgå skader?
Denne gang får du en grov indføring i, hvilke løbeskader er der de typiske og hvordan du kan hjælpe med at afhjælpe og forebygge disse skader.

Løb og styrketræning -hvad kan jeg lave, hvis jeg ikke vil gå i fitnesscenter?

Naturen kan noget, som fitnesscenteret ikke kan, uanset hvordan man vender og drejer det. Er du træt af svedlugten og bøfferne i fitness så får du her inspiration til, hvilke øvelser, du kan lave ude i naturen. Selvfølgelig relevante ift. løb.

Løbeteknik, gennemgang af forskellige måder at gå til løbeteknik.
Barfodsløb, Pose-running og naturel running. Tilgangene til, hvordan du bør løbe er mange. På denne undervisningsgang fjerner vi skrællen og giver dig en indføring i, hvordan man kan arbejde med sin teknik.

Pulstræning, hvordan fungerer det?
At løbe efter puls kan være en god idé. Denne gang får du en indføring i, hvad pulsen kan og hvordan du udregner dine pulszoner.

Lav dit eget løbeprogram.
Vil du gerne kunne lave dit eget løbeprogram, så er denne undervisningsgang noget for dig. Her får du en indføring i træningsplanlægning. Et redskab, som er relevant uanset hvilket niveau, som du befinder dig på.