FOF Inspiration

Dyrk motion i din stue

 

Det kan være svært at komme ud af døren og hen i dit fitnesscenter. Efteråret, kortere og mørkere dage gør det ikke nemmere. Få, men effektive øvelser hjemme i stuen, hvor du involverer hele kroppen, er med til at give energi til resten af dagen. Så mens kaffen brygger, kan du med fordel lave følgende øvelser:

Øvelse 1: Squat - Bagdel og lår
Stå i hoftebredde afstand med fødderne.
Stræk armene frem og hæv til skulderhøjde for at holde balancen. Bøj i knæene, forestil dig, at du skal sætte dig på en stol, hvor sædet er lidt længere tilbage, end det normalt ville være, og knæene må aldrig komme ud over tæerne.
Kom så langt ned, du kan, og kom så langsomt op igen.

Øvelse 2: De skrå mavemuskler
Hvis du skal træne mave, så fokuser på de skrå mavemuskler, da du med disse øvelser også altid træner de lige mavemuskler.
Læg dig på ryggen og hav benene lige op i luften. Hold armene skråt ud til siden med håndfladerne nedad. Lad nu benene, stadig strakte, køre ned til den ene side og op igen og bagefter ned til den anden side.

Øvelse 3: Rygøvelse – diagonal
Lig på maven med armene strakt over hovedet. Løft modsat arm og modsat ben samtidigt. Derefter den anden arm og det andet ben.

Øvelse 4: Skulder- og armløft
Øvelsen kan laves siddende eller stående. Med en let håndvægt eller vandflaske i hver hånd føres armene ud til siden, til de er vandrette. Håndryggen skal pege opad, og albuerne skal være let bøjede. Efter armene er vandrette, tager du armene ind til startposition, og gør samme bevægelse igen.
Vi anbefaler, at du laver hver øvelser 10*3 sæt.