Foredrag og kultur

Diagnose eller opdragelse?

billede af trodsig pige

Både forældre, pædagoger og lærere har brug for at kunne skelne børns adfærd. Hvad er hvad? Hvornår skal der stilles en diagnose, og hvornår skal der opdrages – og hvad gør vi ved det?
Er et barn, der foretrækker at lege alene, og som ikke kan læse andre børns signaler, en umoden 5-årig eller et barn med Aspergers syndrom? Er et for tidligt født barn hypersensibelt, fordi forældrene har taget særlige hensyn fra fødslen, eller er der tale om et umodent centralnervesystem? Har knægten, som lige har raseret 7. klasse, ADHD med for høj hjernestammeaktivitet, eller er det blot en frustreret 14-årig, hvis forældre skal skilles? 
Læs mere

Det er ikke let, og generelt er det en stor mundfuld for de fleste at kunne skelne mellem børn, som har opvækstrelaterede problemer og børn, som har hjernedysfunktioner. Alle hjerner kan påvirkes, men ikke alle hjerner er organiseret på samme måde. Det betyder i praksis, at den samme type pædagogik opfattes forskelligt af forskellige børn. Kom og hør mere om alt dette.

Holdoversigt
Hold Nr. Afholdes Sted Foredragsholder Lektioner Pris
6917
ons 12-10-16 19:00
Katedralskolen
Ann-Elisabeth Knudsen
1 lekt.
Kr. 150
6914
man 31-10-16 19:00
DOKK1
Ann-Elisabeth Knudsen
1 lekt.
Kr. 150