Motion og sundhed

Pilates

Billede af pilates

Styrk din muskulatur, og afspænd din krop med pilates

På et pilateskursus i Aarhus lærer du de grundlæggende øvelser, der forbedrer din balance, styrker din muskulatur og afspænder din krop. Gennem en række koordinationsøvelser vil du blandt andet få en stabiliseret kropsholdning og en slankere krop. Vi tilbyder undervisning for begyndere, øvede, unge og gamle.

Styrk din krop med pilates

Pilates er en træningsform med et utal af fordele, og det er en yderst skånsom og effektiv træningsform. De mange pilatesøvelser styrker musklerne i hele kroppen, hvilket beskytter dig mod overbelastning i en lang række andre motionsformer. Ofte benyttes pilates også som genoptræning, da de forskellige pilatesøvelser arbejder med dine svageste led. Det er en effektiv træning, der giver dig slanke, stærke og smidige muskler. 

Læs artiklen 'Træn dit sind og styrk dine muskler' om de 8 grundprincipper inden for pilates.

pilates
ARTIKEL

Træn dit sind og styrk dine muskler

Læs om hvordan pilates opstod og om de 8 grundprincipper i pilates
Billede af underviser og en hjælper, som viser en bækkeløftsøvelse
VIDEO MED FYSIOPILATES-UNDERVISER ANNA DAMSGAARD

BÆKKENLØFT - TRÆN SELV

Øg kontakten til din rygsøjle, og styrk stabiliteten i dit bækken.
Billede af kvindelig fitnessinstruktør, som viser en skulderøvelse
VIDEO MED INSTRUKTØR KÄTHE RASMUSSEN

TRÆN SKULDRE OG NAKKE

Lav øvelser, som blødgør dine muskler og smidiggør dine led omkring skuldrene og nakken.