Motion og sundhed

Efterfødselstræning

Tag til efter- eller efter-efterfødselstræning med FOF Aarhus, og kom i form efter fødslen

Har du født for nylig, og ønsker du at genfinde din form som før din graviditet? Så prøv at tage til efter- eller efter-efterfødselstræning hos FOF Aarhus. Vi arbejder med en grundig træning af mave, skuldre, ryg og bækkenbund, som har brug for et særligt fokus efter en fødsel. 

En fødsel er hård ved din krop 

En fødsel og ikke mindst en graviditet er en fysisk præstation, der slider hårdt på kroppen. Dine mavemuskler bliver svagere end normalt, og din bækkenbund og ryg udsættes også for stor belastning. Derfor er det ekstra vigtigt med træning efter fødslen. Vores dygtige undervisere står klar til at hjælpe dig i gang med efterfødselstræningen.

Læs mere om vores efterfødselstræning

Effektive træningsøvelser 
At komme i form efter fødslen kan være en sej kamp, men til efterfødselstræning hos FOF Aarhus vil vores undervisere give dig gode og effektive øvelser til at stramme bækkenbunden op og skånsomme maveøvelser, der træner dit maveskind op igen. På vores hold i efterfødselstræning får du desuden gode råd om amme- og løftestillinger. Du lærer også, hvordan du afspænder skuldre og nakke.

Træning med baby 
Efterfødselstræning kan hjælpe dig med at komme i form efter fødslen i en rar og hyggelig atmosfære, hvor der er masser af plads til dit nyfødte barn. Vi inddrager børnene i træningen gennem sang, leg og bevægelse, og du får også gode råd til at støtte dit barns motoriske udvikling.  

Hvornår må jeg begynde til efterfødselstræning?
Det er meget individuelt, hvornår du kan gå i gang med træning efter fødslen. Nogle kan begynde få uger efter, mens andre må vente måneder for at gå i gang med efterfødselstræningen. Det kommer an på, hvordan din graviditet og fødsel har foregået. Uanset hvad vil der gå et stykke tid, før din krop vender tilbage til ”normaltilstanden”. Træning efter fødslen anbefales dog under alle omstændigheder, så længe det er fysisk og medicinsk forsvarligt for dig. Derfor er det også vigtigt, at din efter- eller efter-efterfødselstræning starter blidt ud.

Førstehjælp

FØRSTEHJÆLP TIL BABYER

Er du beredt når det gælder?
EFTERFØDSELSTRÆNING

NATURFITNESS FOR POWERMUMS

Tag den mindste med i barnevognen og dyrk motion sammen med andre nybagte mødre
BABYMADLAVNING

DEN FØRSTE MAD

Hvornår og hvordan begynder man overgangen fra mælk til fast føde hos det lille barn?