Motion og sundhed

Efterfødselstræning

Billedfrise af efterfødselstræning ved FOF

Kom i form efter fødslen med FOF Aarhus - tag til efterfødselstræning og efter-efterfødselstræning

En fødsel og ikke mindst en graviditet er en fysisk præstation, der slider hårdt på kroppen. FOF Aarhus tilbyder efterfødselstræning og efter-efterfødselstræning, så du igen kan komme i form. Du guides gennem øvelser af vores undervisere, som er uddannede psykomotoriske terapeuter. 

Læs artikel om træning før og efter fødslen.

Læs om influencer Simone Østergaards oplevelse af efterfødselstræning hos FOF Aarhus.

Efterfødselstræning

Har du født for nylig, og ønsker du at genfinde din form som før din graviditet? Så prøv at tage til efterfødselstræning hos FOF Aarhus. Vi arbejder med en grundig træning af mave, skuldre, ryg og bækkenbund, som har brug for et særligt fokus efter en fødsel.
Du kan starte på efterfødselstræning 2-12 uger efter fødslen (ved kejsersnit 5-12 uger). 

Efter-efterfødselstræning

Vores efter-efterfødselshold er for dig, som har har født for 3-12 måneder siden, og hvor din krop er klar til større udfordringer. Holdet tager udgangspunkt i de samme øvelser fra efterfødselstræning, dog med mere krævende øvelser, hvor du får mulighed for at få pulsen op. 

NB: Vær opmærksom på, at dit barns alder passer til dit valgte efterfødselshold. Se aldersgrænserne herunder

  • Pilates efter fødslen:​ start 2-12 uger efter fødslen (ved kejsersnit 5-12 uger efter fødslen)
  • Efterfødselstræning: start 2-12 uger efter fødslen (ved kejsersnit 5-12 uger efter fødslen)
  • Efter-efterfødselstræning: start 3-12 måneder efter fødslen
  • Mor og baby yoga: start 2-6 måneder efter fødslen
  • Mor/baby - træning i naturen: start 3-12 måneder efter fødslen.
Billede af babyfødder til babymassage

BABYMASSAGE

Øg dit barns kropsbevidsthed med nærværende babymassage.
Billede af baby der laver tegn

Foredrag og workshops

Spændende workshops og foredrag om graviditet, babyer og børn.