Motion & sundhed

Pilates for ryttere

Gå til pilates for ryttere i Herning

Pilates for ryttere

Er du en af dem, som har forstået, at ridning kræver mere træning af rytteren end bare at ride.

Som rytter bruger vi meget tid på at træne vores hest korrekt, men glemmer måske at tænke på at vi som rytter også skal trænes udover at sidde på hesten, det vil sige vi skal være ” fit to ride” og bl.a. vigtigt at have en stærk og smidig kropskerne.

Jeg vil gerne introducere jer til pilates som er en træningsform som passer rigtigt godt til de krav som ridningen stiller til vores krop:

Træningen for rytter som tager udgangspunkt i grundprincipper fra pilates og yoga.

I pilates styrkes de små, dybtliggende stabiliserende muskler og de større muskler som skaber bevægelse, strækkes. Denne træning resulterer i en mere afbalanceret, stærk og smidig krop. Samtidig kombinerer pilates afslapning, koncentration og vejrtrækningen med koordination, centrering og glidende bevægelser, præcis det, som en rytter har behov for.

Begrænsninger i bevægeligheden og koordinationen i rytterkroppen overføres direkte til hesten, og begrænser hesten i at vise sit fulde potentiale. Som rytter er det vigtigt, at man kan adskille de enkelte kropsdele, det vil bl.a. sige at dele stabiliseres/holdes i ro, mens andre dele bevæges. Det er vigtigt at kunne spænde op uden at blive anspændt.