Krop og bevægelse

Hop og Dans Fitness - Prøvetime

Hop og Dans Fitness på mini trampoliner? - Det er ikke for mig!

Hvis du tænker det, så læs lige videre.

En form for motion, der kombinerer øvelser på en mini trampolin og dansetrin på gulvet. Formålet er at styrke kroppens celler og aktivere det lymfatiske system, således at det øger forbrænding og udskillelse af affaldsstoffer.

Programmet er inspireret i Dave Halls Fantastiske Cellciser, som kombinerer fem former for øvelser i én. Dave Hall har arbejdet i over 25 år med Trampolin Fitness og har udviklet en særlig Trampolin (Celleciser) og tilhørende program.

Når man hopper på en trampolin udfører man følgende øvelsesformer på én gang:

  1. Isometrisk øvelser, som svarer til at man løfter, tætner og toner kroppen fra indersiden til ydersiden.
  2. Isotoniske øvelser, som svarer til vægtbærende øvelser for hele det muskulære system i kroppen.
  3. Calisthenic øvelser, som sætter kalorieforbrænding i gang, træner hjerte-karrene og de indre organer og indre muskelgrupper.
  4. Fleksibilitets øvelser, som træner musklerne op, og man behøver ikke at strække ud bag efter.

Hop og Dans Fitness giver omfattende sundhedsmæssige fordele såsom blandt andet vægttab, styrke, sunde led, fleksibilitet og udholdenhed, lindre gigt og rygsmerter.

Hop og Dans Fitness er egnet for ALLE dog ikke gravide.