Dig selv og din fritid

Mindfulness - at finde roen i en hektisk verden

Mindfulness er at være bevidst til stede i nuet uden at vurdere eller dømme – bevidst nærvær. 

Ved at bruge 2 timer om ugen i 8 uger, giver du dig selv chancen for at reducere stress, og finde din indre ro samt styrke indre glæde og tilfredshed.

På kurset trænes mindfulness i et sammenhængende og lettilgængeligt 10 ugers program, som kan bruges af alle, der interesserer sig for egen sundhed og livskvalitet.

Vi ved godt, at det kræver træning, at styrke vores muskler, og at det er vigtigt med en krop i balance, for at kunne klare os godt i hverdagen.

Mindfulness er træning af den del af dit sind, som har brug for at blive styrket, så der kan opstå en bedre balance i vores sind, og så vi oplever mere glæde og sindsro i vores liv.

Du får redskaber til at blive opmærksom på, hvad der stresser dig og tapper dig for energi – og omvendt, hvad der giver dig ro og nærer dig.

Det gælder både i dit det ydre og indre liv - fordi gamle automatiske tankemønstre, følelser og reaktioner, fastholder og tilføjer til dit stressnivo, og skaber smerte og konflikt i dit liv.

Først i det øjeblik du er bevidst om mønstrene, har du mulighed for at skabe ændringer.
Du er ikke længere styret af dine tanker, men den der styrer tankerne.

Og det virker !

Mindfulness og meditation er en meget veldokumenterede metoder, og der er efterhånden lavet utallige undersøgelser, der beviser positive virkninger -  blandt andet i forhold til stress, angst, smerter og tristhed/nedtrykthed. 

At leve mindfult medfører mere glæde, mindre uro og tankemylder – bedre livskvalitet.

Der er også påvist effekt i forhold til forebyggelse af depression og tilbagefald af depression.

I forløbet vil der  Mønstrene, har du mulighed for at skabe øndringer Mønstrene, har du mulighed for at skabe øndringervære guidede meditationer, undervisning i teori og refleksion enkeltvis og i små grupper.

Vi ser blandt andet på, hvad tanker er for en størrelse, og hvilke negative automatiske tankemønstre du har.
Hvordan det på påvirker dine følelser og reaktioner, og hvilke aktiviteter der nærer eller tapper dig.
Vi ser på hvordan hjernen fungerer og hvordan mindfulness og meditation påvirker hjernen.

Der vil være hjemmearbejde mellem sessionerne. 

De særligt tilrettelagte hold er for dig, der er, eller har været stresset/udbrændt, og som fremover ønsker at reducere og forebygge stress .De kan også være for bestemte patientgrupper.

Medbring: Notesbog og kuglepen samt 70 kr. til trænings-cd og ca. 20 kr. til kopier.

Gratis intro- og prøvetime - klik her


Holdoversigt
Hold Nr. Start Sted Underviser   Pris
172135
tir 03-10-17 19:00
KUC
Linda Ernst
22,5 lekt.
Kr. 1025