Motion, dans og bevægelse

Astanga Yoga slow

Astanga yoga for begyndere og lettere øvede

Astanga yoga metoden går ud på at sammenkæde yogastillinger gennem fastlagte bevægelser med et dybt, intenst og ensartet åndedræt og et roligt blik, fokuseret et bestemt sted.

"Vinyasa” (bevægelse mellem stillinger) skaber intens varme i kroppen og hjælper med at transportere blodet rundt i kroppen. Samtidig ilter den dybe vejrtrækning blodet, og den proces skulle efter sigende hjælpe med at fjerne giftstoffer og urenheder via lungerne.

Ved hver eneste bevægelse og yogastilling er ens blik rettet mod et bestemt sted. Dette er også et vigtigt element i Astanga yoga metoden. Med tiden vil blikfokuseringen medføre en meditativ tilstand, som giver stabilitet og ro i sindet.

  • Giver kroppen fornyet energi, lethed og styrke
  • Gør sindet roligt
  • Styrker hukommelsen, koncentrationsevnen og din generelle livskvalitet
  • Forbedrer åndedrættet og din bevidsthed om det
  • Forbedrer immunforsvaret
  • Forbedrer udholdelsesevnen
  • Giver dig tonede og bløde muskler, som virker fedtforbrændende
  • Reducerer muskelspændinger og smerter
  • Mindsker risikoen for overstræk og muskelskader
  • Et effektivt supplement til andre former for sport og fysisk træning
  • Aktiverer de indre organer og fordøjelsessystemet
  • Udrenser giftstoffer i kroppen, som ophobes gennem en usund livsstil
  • Forbedrer dine spisevaner
  • Tilbyder en rejse ind i krop og sind
  • Fremmer din spirituelle side

Astanga SLOW: Fokus på teknik og god tid til solhilsner og stående stillinger. Klasserne er velegnede for dig, som er begynder eller let øvet med Astanga. Mere øvede, som vil arbejde i roligt tempo med præcision, er også velkomne.