Bevægelse - forælder/barn

I form til fødsel

I form til fødsel

Graviditeten er for de fleste en dejlig tid, men det er også en stor belastning for kroppen. Især din lænd, dit bækken samt dine ben og fødder belastes meget. Ledbåndene bliver bløde for at din baby kan passere igennem fødselskanalen. Din øgede vægt betyder at der stilles større krav til dine muskler især omkring bækkenet og lænden. Er musklerne ikke stærke nok kan du få problemer med bækken- og lændesmerter. Din voksende mave tvinger din lænd ud i et større svaj, hvilket er en stor belastning for rygsøjlen. I sidste tredjedel af graviditeten påvirkes mavemusklerne ekstra meget, hvilket bevirker at de ikke længere kan give den optimale støtte til lænden. Derfor oplever mange gravide, at få lændesmerter.

Derfor træner og styrker vi hele kroppen med fokus på lænd, bækkenbund, ben og fødder. Vi imødekommer den udfordring kroppen får i takt med den voksende mave og tager samtidig individuelle hensyn. I løbet af undervisningen styrkes du i at lytte til din krops signaler samt at forberede dig til den kommende fødsel og tiden efter. Hele kroppen arbejdes igennem med konditionstræning, kredsløbsøvelser, dynamiske øvelser, afspænding og venepumpeøvelser. Der er ingen hop eller løb. I træningen vil der indgå hvilestillinger, holdnings- og arbejdsbevægelser.

Du kan starte lige, når du har lyst til det eller når du kan mærke at din krop har behov for det.

Deltag og bliv en stærkere og sundere mor for dit kommende barn.

 

Holdoversigt
Hold Nr. Start Sted Underviser   Pris
80803
tor 13-09-18 18:00
FOF
Valdis Kristjánsdóttir
16 lekt.
Kr. 870
80804
tor 15-11-18 18:00
FOF
Valdis Kristjánsdóttir
16 lekt.
Kr. 870