Mindfulness og meditation

Mindfulness - studerende

Mindfulness for studerende

Læser du meget og har brug for at koble fra og gøre plads til nyt stof, er mindfulness måske noget for dig. 

Det kan give dig ro til, at hjernen af sig selv restituere og det styrker din koncentration. Mindfulness er en meditationsform. Når vi mediterer, fokuserer vi på åndedrættet, kroppen og lydene. Vi bliver opmærksomme på vores tankemønstre og følelser, vi øver os i at acceptere, hvordan vi har det, her og nu uden at dømme og analysere. Vi mediterer både siddende på stol eller pude og har liggende øvelser på underlag. 

Hvis vi bliver stressede, laver vi  flere fejl og bliver dårlige til at prioritere vores opgaver, det er som om alt er lige vigtigt. Får vi ikke bearbejdet tankerne hober de sig op. 

Hjernen har det ligesom vores computer, når harddisken bliver overfyldt, så kører den langsomt eller fryser. Hvis hjernen bare får en mental pause, finder den selv ud af at rydde op i al den mentale støj vi har i hovedet.

Bare 10 til 20 minutter per dag er nok til, at man kan se en ændring i hjernen allerede efter seks til otte uger. Området for glæde og kreativitet bliver større og området for frygt bliver mindre. 

Du er velkommen til at ringe til Helle Madsen og høre mere på mobil 6095 9657 eller se mere på www.mindfulness-hellemadsen.dk