Motion og træning

Efterfødselstræning- Mor i form

Mor i form er for dig som ønsker at komme i form igen efter fødslen og ligeledes få større kendskab til din krop. Kroppen kan efter en fødsel have forandret sig på mange områder. Det er muligt, at din krop føles fremmed eller har særlige udfordringer med aktiviteter og bevægelse.
Du vil på holdet få bedre viden om, hvad du skal være særlig opmærksom på, når du bevæger dig i al almindelighed, men også når du træner. Gennem let teori, der kan understøtte og klargøre din forståelse endnu bedre, vil vi starte træningen op, tilpasset hver deltager. Løbende vil træningen og intensiteten blive skruet op og vi vil træne mere effektivt og koncentreret. Du vil komme til at arbejde med alle kroppens muskler og få pulsen op. 

På holdet vil du bl.a. få kendskab til og trænet:

  • Kontakt til og forståelse for din bækkenbund.
  • Kendskab til hensynstagende løfte- og bæreteknikker så du kan mindske evt. øm nakke, skulder eller ryg.
  • Balance og koordinationsøvelser.
  • Træning af de stabiliserende og bærende muskelgrupper.
  • Kontakt til kroppens muskler.
  • Puls og bevægelse.
  • Træning med dit barn.

OBS. Det er muligt at starte 3 uger efter fødsel og 6 uger efter fødsel med kejsersnit. Det vil være en god ide at medbringe en flaske vand samt en trænings/yogamåtte.