Før- og efterfødselskurser

Træning efter fødsel

Efterfødselstræning gør din krop stærk igen

Træning efter fødslen er en god måde at styrke kroppen på og fjerne spændinger.

Træning for mor og barn

Efterfødselstræning er ikke kun træning af din krop, det er også træning for din baby. Efterfødselstræning er en god måde at være sammen på. Der vil være babygymnastik og lege, hvor baby får arbejdet med koordination, balance og følesans. Øvelserne og legene kan inspirere til sjove bevægelseslege derhjemme.

For mødrene vil der fokuseres på træning af ryg, bækkenbund og mave. Øvelserne vil løsne op for spændinger i nakke og skuldre samt styrke bækkenbunden, så du undgår inkontinens og samtidig opnår styrke i mavemusklerne.

Hvis du i stedet gerne vil dyrke yoga, tilbyder vi også et særligt efterfødsels-yogakursus. Her vil vi styrke kroppen med fokus på arme, mave og ryg. Træningen vil afspænde musklerne, og samtidig vil du få et større mentalt overskud, der kan bruges på samværet med din baby.

Så hvis du gerne vil bruge tid med dit barn og samtidig komme i form efter graviditeten, er efterfødselstræning noget for dig.

Læs mere

Hvem kan deltage i efterfødselstræning?

Du kan starte med din baby 4 uger efter fødslen (8 uger, hvis det er kejsersnit) og op til 8 måneder.

Hvor tilbyder I træning efter fødslen?

FOF Syd- og Vestsjælland tilbyder træning efter fødslen i Ringsted, Slagelse og Næstved. Nedenfor kan du se de aktuelle tidspunkter for holdstart.

Yderligere oplysninger

Få mere information om undervisningen og underviserne under hvert kursus.

Hvis du har spørgsmål, så kontakt FOF Syd- og Vestsjælland på tlf. 58 52 81 64 eller mail: info@fof-sydvest.dk.