Skip to content

Alle aktiviteter med fysisk fremmøde i FOF Aarhus sættes i bero til og med foreløbigt søndag den 7. februar, til det af myndighederne meldes ud, at det igen er forsvarligt at genoptage vores undervisning.

Se mere

Vil du med til online undervisning? Se alle vores online kurser!

Se online kurser
Billede af kvinde der ligger på måtte med lukkede øjne og dyrker mindfulness

Meditation og mindfulness - stress reduktion

Meditation og mindfulness - stress reduktion

Formålet med kurset er at lære en række redskaber, der gør det muligt effektivt at håndtere stress og udfordringer i hverdagen. Gennem mindful meditation, yoga, bevægelse og selvrefleksion vil du mærke, hvordan kroppen afspændes, følelserne balanceres, tankerne får mere klarhed og stress og angst reduceres.

Det kræver træning at finde ro i krop og sind, og med en regelmæssig praksis vil du få fornyet dybde og øget livskvalitet. 

Vi lærer at blive opmærksom på de negative tankemønstre, når de opstår, og at flytte opmærksomheden væk fra disse tankeprocesser. Vi arbejder med kropsbevidsthed og regulering af følelser, og vi bliver desuden bedre til at prioritere vores nærvær i hverdagen.

For mindfulness er meditativt nærvær – ikke blot under meditationen, men som en holdning til alt, hvad du i øvrigt beskæftiger dig med i livet. Du lærer at møde dig selv og være i det, der er lige nu, i en accepterende atmosfære.

Du får masser af øvelser og inspiration til at arbejde videre derhjemme. Kurserne indeholder også lette kropsøvelser og afspændingsøvelser på gulvet.

Holdet er både for begyndere og letøvede.