Skip to content

COVID-19: Vi har opdateret vores corona-retningslinjer, gældende fra og med den 27. oktober. Du får direkte besked, hvis du er berørt af eventuelle ændringer i forbindelse med din undervisning/foredrag.

Læs retninglinjerne her
Billede fra undervisning i stabiliserende kropstræning ved underviser Lise Rasmussen

Nye veje til stærk bækkenbund

Nye veje til stærk bækkenbund

En stærk bækkenbund er vejen til et godt og aktivt liv. Med træning af bækkenbunden styrker du bækkenbundens egne reflekser sådan, at dine bækkenbundsmuskler reagerer præcist og hurtigt, når du fx går, danser og griner. Samtidig er det også vigtigt at have gode sidde- og ståvaner, da dette også er vigtigt for at have en stærk bækkenbund. 

Den velfungerende bækkenbund er aktiv det meste af dagen og skal være stærk på talrige måder. ”Knibet” er kun en lille del af bækkenbundens funktion. Når vi bevæger os, er det den reflektoriske stabilitet i bækkenbunden, der er grundlaget for, at du kan holde tæt. Gennem et varieret øvelsesprogram finder du øvelser, der er gode for dig.

NB. Dette hold kategoriseres som hensyntagende undervisning. 
Læs mere om hensyntagende undervisning