Skip to content

Vi har fået ny hjemmeside og arbejder på at løse tekniske problemer. Hvis du har foretaget et køb online mellem den 24/6-6/7 og IKKE har modtaget en bekræftelse og faktura pr. mail, bedes du kontakte os.

Det skal være trygt for dig at gå på aftenskole - se retningslinjerne for Covid-19

Retningslinjer ifm. Covid-19
Billede fra undervisning i stabiliserende kropstræning ved underviser Lise Rasmussen

Stabiliserende kropstræning

Stabiliserende kropstræning

Stabiliserende kropstræning er for dig, der ønsker at træne og styrke kroppen i et roligt tempo. Alle er velkomne, og vi har fokus på at aktivere de svageste muskler og hjælpe de stabiliserende muskler til en naturlig opspænding.

Øvelserne er velegnede for dig, der ønsker en bedre balance samt at forebygge og afhjælpe smerter i fx fødder, ryg, skuldre, nakke, hofter eller knæ. Træningen er derfor også god for dig, der ønsker at blive mere bevidst om kroppen og dens signaler.

Når vi træner problemområderne med nærvær og fokus på leddenes stabilitet, sikrer det, at du får du fat i de svageste muskler og herved undgår fejl- og overbelastninger. I træningen henter vi inspiration fra funktionel træning, pilates, core træning, mindfulness og yoga, og vi bruger håndvægte, træningselastikker og store træningsbolde. 

Du vil få større bevidsthed om gode stå-, sidde, -og arbejdsvaner.

”Jeg er dybt afhængig af Lises undervisning. Jeg får bevæget hele kroppen, og Lise er god til at variere træningen, så det aldrig bliver kedeligt. Jeg har det bedre, end da jeg var 40 – og nu er jeg 65!” - Deltager på stabiliserende kropstræning. 

Se video fra stabiliserende kropstræning: