Skip to content

Information om covid-19: Vi arbejder lige nu på at finde ud af, hvad regeringens seneste retningslinjer kommer til at betyde for vores aktuelle kurser og aktiviteter. Vi følger situationen tæt – hold derfor øje med vores hjemmeside for nye informationer. Ved eventuelle ændringer vil alle berørte blive kontaktet direkte.

Billede fra undervisning i stabiliserende kropstræning ved underviser Lise Rasmussen

Stabiliserende kropstræning

Stabiliserende kropstræning

Stabiliserende kropstræning er for dig, der ønsker at træne og styrke kroppen i et roligt tempo. Alle er velkomne, og vi har fokus på at aktivere de svageste muskler og hjælpe de stabiliserende muskler til en naturlig opspænding.

Øvelserne er velegnede for dig, der ønsker en bedre balance samt at forebygge og afhjælpe smerter i fx fødder, ryg, skuldre, nakke, hofter eller knæ. Træningen er derfor også god for dig, der ønsker at blive mere bevidst om kroppen og dens signaler.

Når vi træner problemområderne med nærvær og fokus på leddenes stabilitet, sikrer det, at du får du fat i de svageste muskler og herved undgår fejl- og overbelastninger. I træningen henter vi inspiration fra funktionel træning, pilates, core træning, mindfulness og yoga, og vi bruger håndvægte, træningselastikker og store træningsbolde. 

Du vil få større bevidsthed om gode stå-, sidde, -og arbejdsvaner.

”Jeg er dybt afhængig af Lises undervisning. Jeg får bevæget hele kroppen, og Lise er god til at variere træningen, så det aldrig bliver kedeligt. Jeg har det bedre, end da jeg var 40 – og nu er jeg 65!” - Deltager på stabiliserende kropstræning. 

Se video fra stabiliserende kropstræning: