Skip to content
Lær at lave spil i Roblox

Spiludvikling i Roblox

På dette kursus dykker vi ned i verdenen af Roblox-spiludvikling, hvor sjov, spænding og læring går hånd i hånd.

Du vil få muligheden for at skabe dine egne spil i Roblox, som er en rigtig god og populær platform til spiludvikling. Gennem kurset vil vi udforske forskellige discipliner og metoder, der er afgørende for at skabe et spil. Udover at arbejde med Roblox, vil du også blive introduceret til koncepter som idéudvikling, lyd og ikke mindst 3D i programmet Blender.

Undervisningen vil være en blanding af små projekter og længerevarende projekter, som kan strække sig over flere uger. Gennem disse projekter vil du lære grundlæggende logiske metoder og kreative principper, der er essentielle for spiludvikling.

Det er en fordel at have erfaring med platforme som Scratch eller lignende, men det vigtigste er din interesse og tålmodighed til at skabe spil.

Medbring

Egen bærbare computer, oplader, høretelefoner samt en mus. Det er også en god idé at medbringe lidt drikkevarer og sunde snacks. Det er også en god idé at medbringe lidt drikkevarer og sunde snacks.

Værd at vide

Vi arbejder med følgende softwares: Roblox Studio og Blender.

Link til at downloade Roblox studio her.

Link til at downloade Blender her.

Kurset er for børn uden voksne, og tilmelding skal ske i barnets navn. Tjek kalenderen for undervisningsdatoer, da vi følger skolernes ferier. Af hensyn til planlægning lukkes kurset for tilmelding ca. 7 dage før kursusstart. Tilmeld dig derfor gerne i god tid, så du er sikret en plads.

Information

Kalender

Dato Tid Sted Navn
1 Tirsdag 22.10.2024 16:00-17:40 Vesterbro Kulturhus, Kbh V Ronny Skjold Mikkelsen
2 Tirsdag 29.10.2024 16:00-17:40 Vesterbro Kulturhus, Kbh V Ronny Skjold Mikkelsen
3 Tirsdag 05.11.2024 16:00-17:40 Vesterbro Kulturhus, Kbh V Ronny Skjold Mikkelsen
Se alle Se færre
Underviser

Ronny Skjold Mikkelsen

Uddannelse: Jeg er uddannet Game Designer ved IT Universitetet i København med speciale i, hvordan lyd i computerspil påvirker spillerens 'Game Feel'. Derudover har jeg en professionsbachelor i medie- og sonokommunikation fra Sonic College.

Andre faglige kvalifikationer: Lige siden jeg var teenager, har jeg bekæmpet drager i Dungons & Dragons og rullet alverdens terninger i så mange brætspil, som jeg kunne få fingrene i (jeg ejer selv ca. 100). Jeg har også boet i USA i omtrent 20 år, hvor jeg var musiker og lyddesigner. Der blev jeg også uddannet guitarist ved Musicians Institute i Hollywood og Sound Engineer ved SAE Institute i Los Angeles.

Undervisningserfaring: Jeg har undervist på professionsbachelor- og kandidatniveau på skoler i både Los Angeles, København, Haderslev og Kolding. I samarbejde med professor Miguel Sicart, leder af Center for Digital Play ved IT-Universitetet i København, har jeg været medunderviser ved Coding Pirates ITU. Her har jeg arbejdet med at gøre kodning tilgængeligt og sjovt for børn og unge gennem programmering i Scratch, P5.js og C#.

Andet: I min undervisning lægger jeg vægt på at tilpasse det faglige indhold til den enkelte elevs behov og niveau. Jeg lægger særlig vægt på at forklare komplekse emner på en forståelig og diversitetsbevidst måde. Mit mål er at hjælpe eleverne, uanset deres udgangspunkt, med at udforske deres kreativitet gennem kodning og spiludvikling.