Vi skåner miljøet og udgiver ikke længere et trykt katalog.
Læs mere her.Vi skåner miljøet og udgiver ikke længere et trykt katalog.
Læs mere her.Spilprogrammering er en kæmpe verden! Hvad drømmer du om at lære at lave?
På dette kursus vil du lære at lave et grundlæggende computerspil med blokprogrammering i programmet Scratch. Undervejs vil du samtidig lære at bruge Scratch, så du selv kan udforske videre.
Da vi begynder helt fra bunden, er der plads til alle. Vi kommer til at bruge en del matematik som f.eks. koordinatsystemer, variabler og problemløsning. Men som skrevet, begynder vi helt fra bunden – og derfor behøver du ikke at være stærk i matematik for at kunne være med.
Fase 1: Gennem små projekter lærer du, hvad spilprogrammering overhovedet er for noget, og hvordan man f.eks. kan få en figur til at bevæge sig. Det er i denne fase, du lærer de redskaber, du skal bruge til programmering.
Fase 2: Her laver vi alle i fællesskab ét til to spil sammen – alle får udfordringer, som du selv skal lave til spillet. Udfordringerne er differentieret, således at alle niveauer vil blive udfordret.
Fase 3: I denne fase bliver du sluppet mere løs og skal selv brainstorme og begynde at lave dit eget spil – selvfølgelig med hjælp fra underviseren.
Fasernes varighed vil variere alt efter deltagernes niveau.
Egen bærbar computer, oplader, høretelefoner, samt en mus.
Det er også en god idé at medbringe lidt drikkevarer og sunde snacks.
Programmet Scratch (som er gratis) skal være installeret på computeren inden første mødegang.
Dato | Tid | Sted | Navn | |
---|---|---|---|---|
1 | Mandag 02.09.2024 | 17:50-19:30 | Vesterbro Kulturhus, Kbh V | Ronny Skjold Mikkelsen |
2 | Mandag 09.09.2024 | 17:50-19:30 | Vesterbro Kulturhus, Kbh V | Ronny Skjold Mikkelsen |
3 | Mandag 16.09.2024 | 17:50-19:30 | Vesterbro Kulturhus, Kbh V | Ronny Skjold Mikkelsen |
4 | Mandag 23.09.2024 | 17:50-19:30 | Vesterbro Kulturhus, Kbh V | Ronny Skjold Mikkelsen |
5 | Mandag 30.09.2024 | 17:50-19:30 | Vesterbro Kulturhus, Kbh V | Ronny Skjold Mikkelsen |
6 | Mandag 07.10.2024 | 17:50-19:30 | Vesterbro Kulturhus, Kbh V | Ronny Skjold Mikkelsen |
7 | Mandag 21.10.2024 | 17:50-19:30 | Vesterbro Kulturhus, Kbh V | Ronny Skjold Mikkelsen |
8 | Mandag 28.10.2024 | 17:50-19:30 | Vesterbro Kulturhus, Kbh V | Ronny Skjold Mikkelsen |
9 | Mandag 04.11.2024 | 17:50-19:30 | Vesterbro Kulturhus, Kbh V | Ronny Skjold Mikkelsen |
10 | Mandag 11.11.2024 | 17:50-19:30 | Vesterbro Kulturhus, Kbh V | Ronny Skjold Mikkelsen |
11 | Mandag 18.11.2024 | 17:50-19:30 | Vesterbro Kulturhus, Kbh V | Ronny Skjold Mikkelsen |
12 | Mandag 25.11.2024 | 17:50-19:30 | Vesterbro Kulturhus, Kbh V | Ronny Skjold Mikkelsen |
Se alle Se færre |
Uddannelse: Jeg er uddannet Game Designer ved IT Universitetet i København med speciale i, hvordan lyd i computerspil påvirker spillerens 'Game Feel'. Derudover har jeg en professionsbachelor i medie- og sonokommunikation fra Sonic College.
Andre faglige kvalifikationer: Lige siden jeg var teenager, har jeg bekæmpet drager i Dungons & Dragons og rullet alverdens terninger i så mange brætspil, som jeg kunne få fingrene i (jeg ejer selv ca. 100). Jeg har også boet i USA i omtrent 20 år, hvor jeg var musiker og lyddesigner. Der blev jeg også uddannet guitarist ved Musicians Institute i Hollywood og Sound Engineer ved SAE Institute i Los Angeles.
Undervisningserfaring: Jeg har undervist på professionsbachelor- og kandidatniveau på skoler i både Los Angeles, København, Haderslev og Kolding. I samarbejde med professor Miguel Sicart, leder af Center for Digital Play ved IT-Universitetet i København, har jeg været medunderviser ved Coding Pirates ITU. Her har jeg arbejdet med at gøre kodning tilgængeligt og sjovt for børn og unge gennem programmering i Scratch, P5.js og C#.
Andet: I min undervisning lægger jeg vægt på at tilpasse det faglige indhold til den enkelte elevs behov og niveau. Jeg lægger særlig vægt på at forklare komplekse emner på en forståelig og diversitetsbevidst måde. Mit mål er at hjælpe eleverne, uanset deres udgangspunkt, med at udforske deres kreativitet gennem kodning og spiludvikling.