Skip to content
IT-kurser og økonomi hos FOF København

Bliv en haj til dit nyhedsbrev

The money is in the list

Deltag fysisk i klasseværelset eller på distance via Zoom.

Pengene er i listen, siger rigtig mange. Nyhedsbrevet er en guldgrube, hvis det bliver gjort rigtigt. Men hvordan kommer du i gang, og hvordan undgår du, at dem du har ’lokket’ med på din nyhedsbrevsliste ikke falder fra, når du begynder at sende nyhedsbreve?

Det starter med, at vi skal finde ud af, hvordan vi får indsamlet nogle relevante e-mailadresser, til interesserede og potentielle kunder. Dem der ikke gider vores produkt, er vi alligevel ikke interesseret i, så vi skal ikke lokke med en konkurrence om en iPad, hvis ikke vi sælger dem selv.

Imens listen vokser, kan du overveje, hvordan dine e-mails skal se ud, hvilken udbyder du vil bruge, og om du skal have et flow, så nye nyhedsbrevsmodtagere får en række e-mails til at starte med, inden de kommer ind i den almindelige rutine.

Men hov! Det var måske i virkeligheden det vi skulle have startet med? Vi skal hele tiden prøve at finde ud af, hvad der bedst kan betale sig, og hvordan det kan gøres, uden vi mister overblikket. Derfor skal vi også holde øje med, hvem der springer fra, for det kan være vi skal sende flere forskellige nyhedsbreve, til forskellige målgrupper.

Der er også noget med lovgivningen vi skal have styr på, både ved indsamling, opbevaring og når vi sender nyhedsbreve.

Vi bruger som udgangspunkt Mailchimp, der er gratis indtil du har 2000 kontakter på listen. Vi vil også se på fordele og ulemper ved andre systemer.