Skip to content

Alle aktiviteter i FOF Sydjylland med fysisk fremmøde er sat i bero t.o.m. den 7. februar, eller når myndighederne mener det igen er forsvarligt at genoptage undervisningen. Hold dig orienteret her på siden og på coronasmitte.dk

Se mere

Kan du ikke vente? Vær på kursus hjemmefra med vores fjernundervisning!

Se online kurser
Dyrk yoga med FOF

Hatha og yin yoga

Hatha og yin yoga

I hatha arbejder vi med både bevægelse og stilstand og styrker således både de ydre bevægende muskler og, ikke mindst, de lednære stabiliserende muskler.

De stabiliserende muskler er vigtige for balancen.

Stærke og smidige forebygger eller mindsker de smerter ved leddene samt forebygger skader.

I yin kommer vi i de lange stræk helt ind i bindevævet og får de varige forbedringer.

Vi arbejder i et roligt tempo, så der er tid og ro til at mærke krop og sind samt skabe bedre kropsbevidsthed, som du kan overføre til dagligdagen.
Ind i mellem vil der være små flows.

Fokus på åndedrættet er en vigtig del af timen.

Det optimale åndedræt virker blandt andet ved at optimere hver øvelses virkning og så er åndedrættet  vores anker til nuet.

I yin bruger vi det beroligende åndedræt, som afslapper via det autonome nervesystem og således virker afspændende på både krop og sind.

Filtrér