Skip to content

Juhuuu vi er på vej mod en reel genåbning. Vi udbyder lige nu sommerhold og er i fuld gang med at oprette hold til efteråret, derfor roder det lidt på hjemmesiden. Tilmeld dig vores nyhedsbrev, så vi kan holde dig orienteret. Du kan tilmelde dig via linket til højre. Vi glæder os til at holde dig informeret.

Nyhedsbrev
Gå til mindfulness i FOF

Mindfulness forløb 8 uger

Mindfulness forløb 8 uger

På dette kursus vil du lære at praktisere mindfulness i hverdagen. Daglig træning i mindfulness bevirker, at du bliver du mere opmærksom på dine tanker, mens de foregår. Du lærer at se tanker som tanker – ikke som virkelighed. Du vil opleve at du er mindre styret af dine tanker. Det er videnskabeligt bevist, at mindfulness træning har en positiv effekt på både det fysiske og psykiske velbefindende hos mange mennesker. Allerede efter ½ times daglig træning i 3 uger, kan man måle ændringer.

Mindfulness træning øger din robusthed og skærper dine sanser. Mindfulness træning øger din bevidsthed og styrker dit nærvær. Du bliver bedre til at mærke og udtrykke dine behov. Du vil opleve en følelse af større overskud og øget livsglæde – en følelse af, at du lever livet med større lethed. Samtidig vil du opleve, at din øgede bevidsthed styrker din autencitet og gennemslagskraft, såvel privat som professionelt. Du vil blive mere robust, til at takle hverdagens udfordringer både i fritiden og i dit arbejdsliv. Træningen har fokus på at være til stede i øjeblikket med alle sanser åbne. Undlade at vurdere. 
Du får kursusmateriale og lydfiler med øvelser, så du også kan træne på egen hånd. Forbered dig på at skulle sætte en halv time af til træning 6 dage om ugen i løbet af de 8 uger.
Forløbet er en veksel virkning mellem teori og praktiske øvelser - åndedrætsøvelser, meditation, lette yoga øvelser og samtale om, hvad du mærker under øvelserne. 
Du skal medbringe yogamåtte, lille pude og tæppe.