Skip to content

Vi er ved at planlægge den nye efterårs sæson. Så undskyld - måske roder vi lidt. Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få besked, når nye spændende hold er klar.

Se mere om Corona

Blid bevægelse

Blid bevægelse

Blid bevægelse.

På dette hold har deltagerne gået en eller flere sæsoner på dette eller andre yoga eller bevægelseshold.
Vi arbejder ofte med langsomme, glidende og flydende bevægelser (Flow), hvor vi også bruger sanserne, visualiserer og fokuserer opmærksomheden. Gennem blide, bløde, fjedrende og svingende bevægelser mærker du din krop og udforsker dens grænser. Det giver mulighed for at opdage ressourcer, som du måske ikke troede du havde og dermed styrke din krop i det tempo, den kan klare. Vi tager hensyn til individuelle “skavanker” såsom smerter og spændinger fra f.eks uhensigtsmæssige arbejdsstillinger, gigt eller tidligere skader.Vi slutter af med afspænding, hvor krop og sind finder ro og hvile.

Vi laver øvelser der:
-    opløser spændinger i kroppen
-    smører led og bindevæv
-    øger smidigheden                        
-    giver muskelstyrke
-    øger balanceevnen                      
-    giver bedre jordforbindelse
-    styrker en stabil kropsholdning

 Undervisningen er bl.a. inspireret af Hatha Yoga, Pilates, Fascial Flow og Franklin Method.

Medbring: yogamåtte, håndklæde/tæppe og drikkedunk. Hvis du selv har skumrulle, redondobold, elastikker og massagebolde bedes du også medbringe det. Det er muligt at låne hos FOF.