Skip to content
Modtag FOF Københavns nyhedsbrev

Social Media Management

Social Media Management

Der opstår hele tiden nye sociale medier, og det kan godt være svært at følge med i, hvordan man skal bruge dem alle sammen, hvad der virker bedst hvor og så tilmed også at skulle følge med i tidens trends.

Kurset her er tænkt til dig, der arbejder med sociale medier til daglig i en mindre virksomhed og gerne vil forbedre din arbejdsplads onlinetilstedeværelse. Det er også til dig, der studerer, og dig, der gerne vil have mere konkret hands-on erfaring med Facebook og Instagram.

Lektionerne er tænkt som en blanding mellem teori og øvelser, så du får en god fornemmelse for, hvordan du bruger de specifikke medier og værktøjer bedst muligt. Her kan du både være med, hvis du har en konkret arbejdsopgave du skal løse, eller hvis du bare er interesseret i at lære mere. Uanset dit niveau, er begynderkurset her et godt sted at starte, så du for fremtiden kan sidde med dine/jeres sociale medier med en ro i maven.

På kurset i Social Media Management lærer du:

  • Social Media Management – planlægning og community management
  • Tone-of-voice, copywrite og online dialog
  • Grafisk design, visuel identitet og sammenhæng (i det gratis program Canva)
  • Muligheder på Facebook og Instagram
  • Algoritmeforståelse: Sådan bliver du set uden eller med et lille budget
  • Hashtagstrategier, målgrupper og redigeringsværktøjer
  • Videoklipning og hvad du skal være særligt opmærksom på
  • Paid media, analyse og forbedringsmuligheder