Skip to content

FAQ – ofte stillede spørgsmål

Har du spørgsmål til tilmelding, praktiske ting eller andet? Her på siden finder du svar på ofte stillede spørgsmål. Du kan også finde svar på mange spørgsmål i menuen til venstre.

Hvis du ikke kan finde svar på dit spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os på kontakt.nordsjaelland@fof.dk eller tlf. 3963 7010.

 

Hvorfor er det hold, jeg har udset mig, blevet aflyst?

Kurser aflyses/igangsættes 8 dage før holdstart. Kurser igangsættes kun, hvis der er tilstrækkelig mange tilmeldte (betalende) – vent derfor ikke for længe med at tilmelde dig.

Kan man tilmelde sig via onlinekataloget på hjemmesiden?

Man kan ikke tilmelde sig direkte via onlinekataloget. Finder du et kursus i onlinekataloget som du ønsker at tilmelde dig, kan du slå holdnummeret op i søgefeltet på hjemmesiden og gå direkte til holdet. Du kan tilmelde dig her på hjemmesiden eller pr. mail/telefon.

Er det muligt at tilmelde sig igangværende hold?

Såfremt der er overskydende pladser på igangværende hold, kan du i de fleste tilfælde blive tilmeldt de resterende mødegange med et nedslag i kursusprisen. Kontakt os på mail/telefon for at blive tilmeldt et igangværende hold.

Hvad er en interesseliste?

Når du tilmelder dig en interesseliste, har du vist forhåndsinteresse for et arrangement og en aktivitet, man endnu ikke kan tilmelde sig. Har du tilmeldt dig en interesseliste, er du IKKE sikret en plads på aktiviteteten, men du vil før andre, der ikke står på listen, modtage information og besked om, at det nu er muligt at tilmelde sig.

Hvorfor kan jeg på foredrag og ture kun tilmelde én person på venteliste, hvis jeg ønsker flere pladser?

Hvis du støder på udfordringer med at tilmelde flere på venteliste, så skriv blot dit ønskede antal i bemærkningsfeltet ved tilmelding.

Hvad koster det at afbestille et kursus/en aktivitet?

Afbestillingsgebyr er kr. 95 pr. deltager.

Hvor sent kan jeg afbestille?

Du kan afbestille op til 14 dage for kursusstart/turdato. (Der gælder særlige bestemmelser ved rejser og enkelte udflugter – læs mere her.)

Jeg kan ikke få et betalingslink til at fungere – hvad gør jeg? 

Kontakt os pr. mail/telefon, så vil vi fremsende en ny opkrævning. 

Er jeg automatisk tilmeldt det hold, jeg går på nu, i den kommende sæson? 

På de fleste hold modtager man automatisk en forhåndstilmelding til den nye sæson. En forhåndstilmelding er et tilbud, og du skal være opmærksom på at overholde betalingsfristen, for at bevare din plads.

Skal der fremvises lægeerklæring på skånsomme/hensyntagende hold?

Der skal ikke fremvises lægeerklæring på skånsomme hold, men du vil blive bedt om at underskrive en erklæring, da de enkelte kommuner kræver dette.