Skip to content

Kontoret holder sommerferie fra d. 1. juli - 8. august (begge dage inkl.). God sommer!

Tilmelding

Hvis du er ved at tilmelde dig et hold eller en tur eller rejse med mulighed for tilkøb eller anden mulighed for variabel pris, får du mulighed for at vælge den rigtige pris i vinduet efter du har tastet dine personoplysninger.
Hvis du tilmelder dig ventelisten på et hold, modtager du en bekræftelse på mail med betalingsinformationer i tilfælde af at der skulle blive en ledig plads på holdet.

Det ser ud til at din indkøbskurv er tom eller udløbet.

Salgsbetingelser

  • Tilmelding, frister, betaling, aflysning mv.

    Tilmelding og tilmeldingsfrist 
    Du tilmelder dig vores kurser her på siden under det konkrete hold. Alternativt kan du sende en mail på info@fof-sonderborg.dk eller ringe i vores telefontid. Vi opretter hold, når der er tilstrækkeligt med (betalte) tilmeldinger. Tilmeld dig derfor gerne så hurtigt som muligt, så du ikke risikerer, at et hold, du gerne vil deltage på, bliver aflyst. Vi sender kun besked om aflysninger til de kursister, der har tilmeldt sig - mød derfor aldrig op på et hold, hvor du ikke er tilmeldt.
    Nogle hold bliver hurtigt fyldt op. Er der ikke plads på det hold, du ønsker at deltage på, kan du blive skrevet på venteliste. Du vil da blive kontaktet direkte, hvis der alligevel skulle blive en ledig plads til dig. 

    Betaling 
    Ved tilmelding på vores hjemmeside tager vi imod de fleste betalingskort og Mobilepay. Hvis du tilmelder dig på mail eller telefon, vil du modtage en mail med betalingsinformationer. 

    Aflysning af hold 
    Er der ikke tilstrækkeligt med tilmeldinger, vil holdet desværre blive aflyst. De tilmeldte vil blive kontaktet direkte, og det indbetalte kursusgebyr vil blive tilbagebetalt. 

    Afbud/afmelding
    Det er vigtigt, at du giver besked i god tid, hvis du bliver forhindret i at deltage på et hold. Manglende betaling bliver ikke betragtet som en afmelding. Hvis du melder fra et hold indtil 10 dage før kurset starter, vil det indbetalte kursusgebyr blive tilbagebetalt, dog fratrækkes et administrationsgebyr på 100 kr. 
    I enkelte tilfælde kan fristerne dog være anderledes. Det vil i så fald fremgå af vores hjemmeside under det enkelte hold. 

    Rykker- og administrationsgebyr 
    Ved for sen betaling pålægges et gebyr på 50 kr. Ligeledes pålægges et administrationsgebyr på 50 kr. ved fakturering, postfremsendelse af girokort, manuelle kvitteringer o.l. 

    Deltagere fra andre kommuner 
    Bor du uden for Sønderborg Kommune, er du også velkommen til at deltage på vores kurser. Du skal blot oplyse dit CPR-nr. ved tilmelding. 

    Persondataloven 
    Alle oplysninger på deltagere hos FOF Sønderborg registreres i vores lokale administrationssystem, der er sikret i aflåste lokaler. Data videregives kun i nødvendigt omfang til underviserne samt kommunal instans i henhold til folkeoplysningsloven. Oplysninger gemmes så længe, det vurderes aktuelt, og minimum i 5 år jf. regnskabsloven. Se desuden vores privatlivspolitik.

    Forbehold
    Vi tager forbehold for fejl og mangler, trykfejl og ændringer i det udsendte program. Desuden tager vi forbehold for ændringer af undervisere, undervisningstider og -steder foruden mangler i kommunale lokalers tilstand og udstyr. 
  • Nye sikkerhedskrav til online-betalinger

    EU har stillet nye sikkerhedskrav til handel på nettet. De skærpede sikkerhedskrav betyder, at man fremover skal godkende sine betalinger på nettet en ekstra gang, det der med andre ord hedder to-faktor-godkendelse. Den ekstra godkendelse foregår enten med NemID's nøgleapp eller en SMS-kode.
    Kunderne på vores hjemmeside kan også blive mødt med de nye sikkerhedskrav. FOF har ingen indflydelse på de nye sikkerhedskrav, og vi har derfor ingen mulighed for at ændre dem.
    Godkendelse med NemID's nøgleapp eller SMS-kode
    Man kan godkende en betaling på to forskellige måder:
    1. Med NemID's nøgleapp (NemID’s papkort kan ikke længere anvendes til at godkende kortbetalinger på nettet, så man skal installere NemID's nøgleapp på sin mobiltelefon). 
    2. Med SMS-kode, du får tilsendt af Nets, når du skal godkende dine betalinger med kort. 

    Læs mere om godkendelse af betaling med NemID's nøgleapp eller SMS-kode her
  • Oplysning om klagemuligheder

    En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Center for Klageløsning og Forbrugerklagenævnet, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.
    EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her.
    Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@fof-sonderborg.dk.