Vi har mange sommerhold, der er startet eller snart starter op - skal du være med? Du kan sagtens nå det.
Tilmelding til nyhedsbrevVi har mange sommerhold, der er startet eller snart starter op - skal du være med? Du kan sagtens nå det.
Tilmelding til nyhedsbrevHvis du selv har en virksomhed eller arbejder i en, har du måske hørt det før. Sociale medier er stedet, hvor det sker, men hvor meget behøver man egentlig at gå op i at lave opslag, tilføje emojis eller danse foran kameraet for at tilfredsstille algoritmerne? Det svarer vores underviser Zita på, der er ekspert i at lave annoncer og markedsføring på netop det digitale marked.
- ”Hvis vi rejser 300 år tilbage i tiden, så samledes borgerne på den lokale kro, i kirken eller på bytorvet. I dag er alle online. Digital markedsføring handler altså om at være der, hvor mennesker er”, fortæller Zita.
”I dag er alle på Facebook.” Men det er ikke nok bare at være der, man skal som virksomhed også vide, hvordan man bedst tiltrækker opmærksomhed. ”Du skal først og fremmest vide, hvem du vil kommunikere til og derefter hvilket medie de er på,” fortæller Zita videre. Så snart man har kortlagt sin målgruppe, kan man tilpasse både sproget, grafikken, farverne og endda de emojis man bruger til lige det sprog, ens målgruppe kommunikerer i.
Zita anbefaler desuden, at man som virksomhed tænker på, hvad ens målgruppe mangler. ”Har man et problem, scroller man ofte igennem Facebook. Ser de en løsning, får det dem til at stoppe op og læse opslaget. Det handler derfor om at forstå ens målgruppe og deres problematikker,” forklarer hun. ”Og så også at bruge de rette farver, fotos og det rette sprog.
Se alle aktuelle kurser indenfor personlig udvikling her, for dig i Vejle og for dig i Horsens.