Skip to content

Hvis du har gået på et hold i foråret, som fortsætter til efteråret, har vi reserveret en plads til dig. Du får direkte besked i perioden 20. maj-13. juni. Alle efterårets hold bliver lagt online 24. juni.

Programmering for børn og unge hos FOF København

Spiludvikling fra 12 år – fortsættere – lær at lave dit eget computerspil

Dette kursus er for dig, der allerede har erfaring med grundlæggende spilprogrammering og gerne vil udvikle dine færdigheder yderligere. Kurset er ideelt for dig, der vil arbejde med programmet GameMaker og skabe mere komplekse og dybere spilmekanikker. Du bliver introduceret til nye værktøjer og teknikker, der kan hjælpe dig med at tage din spiludvikling til næste niveau.

Forløb

  • Fase 1: Vi starter med en gennemgang af GameMaker og opbygger et grundlæggende projekt, hvor du lærer at bruge sprites, simple objekter og drag-and-drop-funktioner.
  • Fase 2: Her vil du udvikle spilmekanikker som pointsystemer, livssystemer og styring af spilkarakterer, og du får mulighed for at tilføje flere detaljer til dit spil. Hvis du allerede har erfaring med grundlæggende spilprogrammering eller GameMaker, vil du få ekstra udfordringer.
  • Fase 3: I denne fase arbejder du på dit eget spilprojekt, hvor du kan bruge de værktøjer og teknikker, du har lært. Underviseren hjælper dig med at forme dine ideer og skabe et mere sammenhængende og spændende spil.

Medbring

Husk din egen bærbare computer, oplader, høretelefoner og en mus. Tag også gerne lidt drikkevarer og sunde snacks med til pauserne. GameMaker kan installeres på de fleste computere, og vi anbefaler at gøre det inden kursusstart, så du er sikker på, at din computer kan følge med.

Værd at vide

Kurset er for børn uden voksne. Tjek kalenderen for undervisningsdatoer, da vi følger skolernes ferier.

Information

  • Dato 08.09.2025-01.12.2025
  • Adresse Vesterbro Kulturhus, Kbh V
    Lyrskovgade 4, opg. tv.
    1758 København V
  • Lokale Lok. 2.1, 2.sal
  • Bemærkninger OBS: Du er velkommen på fortsætterkurset, selvom du ikke har deltaget på begynderkurset hos FOF, hvis blot du har erfaring fra et lignende kursus. Du er altid velkommen til at kontakte underviseren på mail, hvis du er i tvivl om niveauet. Medbring: Egen bærbar computer, oplader, høretelefoner samt en mus. Det er også en god idé at medbringe lidt drikkevarer og sunde snacks. Programmet Scratch (som er gratis) skal være installeret på computeren inden første mødegang.

Kalender

Dato Tid Sted Navn
1 Mandag 08.09.2025 17:50-19:30 Vesterbro Kulturhus, Kbh V Ronny Skjold Mikkelsen
2 Mandag 15.09.2025 17:50-19:30 Vesterbro Kulturhus, Kbh V Ronny Skjold Mikkelsen
3 Mandag 22.09.2025 17:50-19:30 Vesterbro Kulturhus, Kbh V Ronny Skjold Mikkelsen
Se alle Se færre
Underviser

Ronny Skjold Mikkelsen

Uddannelse: Jeg er uddannet Game Designer ved IT Universitetet i København med speciale i, hvordan lyd i computerspil påvirker spillerens 'Game Feel'. Derudover har jeg en professionsbachelor i medie- og sonokommunikation fra Sonic College.

Andre faglige kvalifikationer: Lige siden jeg var teenager, har jeg bekæmpet drager i Dungons & Dragons og rullet alverdens terninger i så mange brætspil, som jeg kunne få fingrene i (jeg ejer selv ca. 100). Jeg har også boet i USA i omtrent 20 år, hvor jeg var musiker og lyddesigner. Der blev jeg også uddannet guitarist ved Musicians Institute i Hollywood og Sound Engineer ved SAE Institute i Los Angeles.

Undervisningserfaring: Jeg har undervist på professionsbachelor- og kandidatniveau på skoler i både Los Angeles, København, Haderslev og Kolding. I samarbejde med professor Miguel Sicart, leder af Center for Digital Play ved IT-Universitetet i København, har jeg været medunderviser ved Coding Pirates ITU. Her har jeg arbejdet med at gøre kodning tilgængeligt og sjovt for børn og unge gennem programmering i Scratch, P5.js og C#.

Andet: I min undervisning lægger jeg vægt på at tilpasse det faglige indhold til den enkelte elevs behov og niveau. Jeg lægger særlig vægt på at forklare komplekse emner på en forståelig og diversitetsbevidst måde. Mit mål er at hjælpe eleverne, uanset deres udgangspunkt, med at udforske deres kreativitet gennem kodning og spiludvikling.