Skip to content

Har du gået på et hold i foråret, som fortsætter i efteråret? Vi udsender forhåndsreservationer i perioden 29. maj-18. juni. Fra 25. juni kan du se alle efterårets hold online.

Madkurser hos FOF København

Anti-inflammatorisk kost – glutenfri

Anti-inflammatorisk kost – glutenfri

Anti-inflammatorisk kost er på alles læber, men hvordan kommer man i gang med en at fremstille velsmagende måltider og hvilke råvarer er gode? På kurset lærer du at lave mad, der vedligeholder og styrker dit immunforsvar med antioxidanter, omega-3 fedtsyrer og meget mere.

En anti-inflammatorisk kost er ikke kun god for sener, led og muskler – den giver også mere overskud og velvære i hverdagen. Få inspiration til aftensmåltidet, salater, grønne retter, desserter og smoothies. En kost, der har anti-inflammatoriske egenskaber, kan hjælpe med at reducere betændelse i kroppen og måske mindske risikoen for sygdomme som allergier og gigt samt lindre gener, der er forbundet med betændelse.

Vi fokuserer på de vigtigste råvarer og prøver at forstå hvilke ingredienser, der egner sig bedst i de forskellige retter: Hvilke smage, der komplimenterer hinanden, og hvordan man visuelt præsenterer retterne bedst muligt. Målet er, at du går fra kurset med nye idéer og lysten til at leve mere grønt med fokus på anti-inflammatorisk kost. Vi afslutter selvfølgelig kursusdagen med fællesspisning af vores lækre hjemmelavede mad, som vi i fællesskab har kokkereret.

Medbring

Viskestykker, karklud, forklæde, mindre skåle, evt. en god køkkenkniv, evt. stavblender/minihakker og 2-3 bøtter til retter, som er gode at gemme.

Værd at vide

Råvarer er inkluderet i prisen. Der bruges ikke råvarer med gluten. Af hensyn til planlægning og indkøb lukkes madkurser for tilmelding ca. 7 dage før kursusstart. Tilmeld dig derfor gerne i god tid, så er du sikret en plads.

Familie på madkursus

MAD OG VIN

Se alle aktuelle kurser