At få ler mellem fingrene og fordybe sig i dette fantastiske materiale er som medicin, blot uden bivirkninger, og den perfekte modpol til en stresset hverdag. Vores dygtige underviser byder dig velkommen til keramikkens verden hvor hun gennem inspiration, den keramiske fortælling og det gode håndværk, guider og kommer med tips og tricks. Her fællesskab og gode grin i højsæde. Så kom og mærk fællesskabet, brug din kreativitet og gode idéer på de forskellige teknikker inden for keramik, uanset om du nybegynder eller øvet. Du undervises bl.a. i drejteknik, pladeteknik, pølseteknik, Pinch Pot og kvætseteknik, lige som du prøver kræfter med forskellige former for glaseringsmetoder.
Der må påregnes udgifter til materialer
Der beregnes ligeledes 1/2 lektion pr. undervisnings gang til brænding.
For begyndere og øvede.
Dato | Tid | Sted | Navn | |
---|---|---|---|---|
1 | Tirsdag 05.03.2024 | 18:00-21:00 | Torstorpskolen | Lena Stutz |
2 | Tirsdag 12.03.2024 | 18:00-21:00 | Torstorpskolen | Lena Stutz |
3 | Tirsdag 19.03.2024 | 18:00-21:00 | Torstorpskolen | Lena Stutz |
4 | Tirsdag 02.04.2024 | 18:00-21:00 | Torstorpskolen | Lena Stutz |
5 | Tirsdag 09.04.2024 | 18:00-21:00 | Torstorpskolen | Lena Stutz |
6 | Tirsdag 16.04.2024 | 18:00-21:00 | Torstorpskolen | Lena Stutz |
7 | Tirsdag 23.04.2024 | 18:00-21:00 | Torstorpskolen | Lena Stutz |
8 | Tirsdag 30.04.2024 | 18:00-21:00 | Torstorpskolen | Lena Stutz |
9 | Tirsdag 07.05.2024 | 18:00-21:00 | Torstorpskolen | Lena Stutz |
10 | Tirsdag 14.05.2024 | 18:00-21:00 | Torstorpskolen | Lena Stutz |
Se alle Se færre |
Lena er uddannet folkeskolelærer. Hun er også keramisk kunstner, og har arbejdet med keramik både som lærer og som selvstændig keramiker de sidste 10 år i. Hun har tidligere arbejdet som sløjd og keramiklærer på en Rudolf Steiner skole, og har flere års erfaring i arbejdet med børn og unge i både specialtilbud og i forskellige daginstitutioner og tilbud.
I sit værksted i Herlev arbejder hun med skulpturer, vandspil og brugsgenstande i keramik.
Hun har særlig interesse for de pædagogiske, psykologiske og udviklingsmæssige aspekter ved håndværk og håndværkstilegnelse, hvilket er en vigtig del af hendes arbejdet med børn og unge såvel som i egen praksis.