Skip to content
Fransk - begynder

Fransk begynder

Jeg har intet eller næsten intet forkendskab til sproget.

Information

  • Dato 04.09.2024-27.11.2024
  • Adresse Kilden
    Nygårds Plads 31
    2605 Brøndby
  • Lokale Mødelokale 3
  • Bemærkninger Parlez-vous français? Dette hold er for dig, der gerne vil lære lidt fransk til husbehov –så du kan interagere på fransk med de lokale på din næste rejse i Frankrig og andre fransktalende lande. Målet er således at du kan føre små samtaler på fransk og at give et generelt kendskab til fransk kultur. Holdet er til dig, der måske har haft fransk i løbet af din skolegang men har glemt det meste og nu gerne vil genopfriske og tilegne sig sproget. Vi arbejder med elementær grammatik og nyttige vendinger, udtryk og ord. Hvordan er sprogets opbygning forskellig fra dansk? Den franske kultur belyses gennem musik, youtube-clip og diverse aktuelle og klassiske tekster og tegneserier, og også ved at benytte bogen A1 Alter ego og tilhørende Cahier d’activités, der giver et godt indblik i det franske. Bøgerne købes først efter første lektion. Du er velkommen til at kontakte under­viseren, hvis du har spørgsmål (vibekeolarsen@gmail.com).

Datoer

Dato Tid Sted Navn
1 Onsdag 04.09.2024 16:30-18:10 Kilden Vibeke Olesen Larsen
2 Onsdag 11.09.2024 16:30-18:10 Kilden Vibeke Olesen Larsen
3 Onsdag 18.09.2024 16:30-18:10 Kilden Vibeke Olesen Larsen
Se alle Se færre
Underviser

Vibeke Olesen Larsen

Vibeke er uddannet cand. mag. i 2023 i fransk sprog og kultur fra Københavns Universitet og har undervisningserfaring på gymnasieniveau. Vibeke er erhvervssproglig korrespondent i engelsk og fransk fra CBS. Har gennem årene holdt det franske ved lige på ferier, ved at læse franske bøger og ved at tale med franskmænd. Vibekes store interesse er fransk litteratur - fra hele frankofonien, samt historie, politik og kultur. Tegneserier og musik er gode måder at lære det franske sprog og den franske kultur at kende.  
”Som underviser er jeg en aktiv lytter - jeg søger at vinkle undervisningen efter elevens interesser og forudsætninger. Dette har jeg erfaring for øger motivationen. I min tid som underviser har jeg dykket ned i de ting, jeg kan se, der er ekstra behov for, og prøvet at lave gode eksempler, der illustrerer problematikkerne.”