Skip to content
Dyrk motion i FOF

Træn din mave

Træn din mave

Gør noget godt for dine slappe mavemusker

Har du f.eks. ”delte mavemuskler” (rectus diastase) kan dette være holdet for dig. Holdet henvender sig til ALLE, både KVINDER og MÆND i alle aldre, da rigtig mange af os har brug for at styrke mavemusklerne. Er perfekt til den nybagte mor, da man under graviditeten ofte ændrer bækken/rygholdning, som øger strækket og tyngden på mavemusklerne. På holdet lærer du at tjekke, om du har delte mavemuskler. Målingen er selvfølgelig ikke helt præcis, men du kan helt sikker mærke om du har mellerum eller ej og nogenlunde, hvor bredt det er ,og hvor slapt bindevævet er. Har du følgende symptomer f.eks. smerter i ryg- og bækken, problemer med inkontinens, organerne i underlivet er sunket ned, dårlig kropsholdning, eller har en mave der buler og måske ser ud, som om du var gravid og maven føles slap? Så kan det evt. skyldes slappe og delte mavemuskler. Træningen er målrettet og tager hensyn til den enkelte. Øvelserne styrker kernen og din bækkenbund og samler de delte mavemuskler. Du lærer at undgå hverdags bevægelser, der får bindevævet til at strække sig, og vi træner optimal kropsholdning og rigtig vejrtrækning

.