Skip to content

Vi har fået ny hjemmeside og arbejder på at rette skønhedsfejl og tekniske problemer. Hvis du har foretaget et køb online 1-6/7 og IKKE har modtaget en bekræftelse og faktura, bedes du kontakte os.

adm@fofkbh.dk
Efterfødselstræning hos FOF København

Motion og yoga efter fødslen

Effektiv efterfødselstræning i København og omegn – kom i form efter fødslen

Efterfødselstræning er grundig genoptræning af mave, ryg og skuldre, som trænger til særlig opmærksomhed efter fødslen. En fødsel er hård ved kroppen, og efterfødselstræning er en vigtig vej til at få genfundet din normale form. På vores kurser i efterfødselsgymnastik sætter vi ind med sjov og effektiv træning af alle problemområder – bækkenbund, ryg, mave, balder, lår og skuldre – samtidig med at vi hygger os sammen med vores babyer. Du kan starte fra 4 uger efter din fødsel. Der er plads til både sovende og vågne babyer, og børnene inddrages så vidt muligt. 

Du kan også danse dig i form efter fødslen og nyde glæden ved at bevæge dig til musik med din baby på vores babydansehold. Dans styrker tilknytningen mellem forælder og barn og stimulerer babyens sensomotoriske udvikling – samtidig med at mor har det sjovt med at træne.

Under graviditeten er dine mavemuskler blevet svage, og din ryg har været udsat for en meget hård belastning. Også bækkenbunden er udsat, både under fødslen og graviditeten. Det er vigtigt, at du går i gang med bækkenbundstræning, efter du har født for at forebygge vandladningsproblemer og nedsynkning af underlivsorganerne. Der er plads til både sovende og vågne babyer, og børnene inddrages så vidt muligt. 

Yoga og pilates efter fødslen i København – genopbyg din krop

Dyrk yoga og pilates efter fødslen, og oplev en på samme tid kraftfuld og blid måde at genoptræne, styrke, smidiggøre og afspænde din krop efter fødslen. Du får genskabt din figur, når vi optræner bækkenbund, mave- og rygmuskler og laver afspændende øvelser for nakke og skuldre. En fødsel er på flere måder en belastning for kroppen. På et yoga eller pilates efterfødselshold er holdningskorrigerende pilates tilpasset de behov, du har for at genoptræne specifikke muskelgrupper. Pilates efter fødslen anbefales til kvinder, der har født for mindst fire uger siden. Ved kejsersnit skal du dog vente otte uger.

Yoga og pilates efter fødslen er et dejligt åndehul med tid til at mærke kroppen igen, finde ro og få åndedrættet helt ned i maven – og babyer er naturligvis mere end velkomne!

Hvor foregår undervisningen?

Vi tilbyder kurser i bl.a. København, Frederiksberg og Kgs. Lyngby.

Hvem underviser på holdene i efterfødselstræning?

Underviserne på efterfødselstræningskurserne er uddannet afspændingspædagoger og fysioterapeuter med omfattende erfaring i undervisning inden for efterfødselstræning.

Hvor kan jeg tilmelde mig kurserne?

Læs mere om det enkelte kursus i efterfødselstræning herunder. Her kan du også tilmelde dig holdene. Har du spørgsmål, er du altid velkommen til at henvende dig på tlf. 4596 0100 eller e-mail adm@fofkbh.dk

Filtrér
  1. 1
  2. 2