Skip to content

Hvis du har gået på et hold i foråret, som fortsætter til efteråret, har vi reserveret en plads til dig. Du får direkte besked i perioden 20. maj-13. juni. Alle efterårets hold bliver lagt online 24. juni.

Programmering for børn og unge hos FOF København

Coding Kids fortsættere – 9-12 år

På dette kursus får du mulighed for at bygge videre på dine færdigheder i programmet Scratch og udforske mere komplekse koncepter inden for kodning. Kom med, hvis du vil dykke dybere ned i spiludvikling og kodningslogik. Vi arbejder med nye spilmekanikker, så du kan få en dybere forståelse for kodning og bruge dine færdigheder til at skabe endnu sjovere spil.

Det kreative er omdrejningspunktet til undervisningen, og vi eksperimenterer en masse undervejs for at se, hvad der fungerer.

Forløb

  • Fase 1: Vi gennemgår mere avancerede Scratch-funktioner, herunder brug af variabler til pointsystem og beskeder til at koordinere handlinger.
  • Fase 2: Du skaber dine egne spil, der indeholder flere interaktioner og handlinger.
  • Fase 3: Her får du tid til at arbejde på dit eget projekt, hvor du kan anvende alle de færdigheder, du har lært, i et mere udfordrende og selvstændigt spilprojekt.

Fællesskabet er i højsædet på holdet, og hvis du er interesseret i IT, kodning og programmering og gerne vil møde andre børn med samme passion som dig selv, så er dette hold noget for dig.

Niveau

Det er nødvendigt at have erfaring med programmering i Scratch fra f.eks. Coding Kids – begyndere eller undervisning i skolen.

Medbring

Husk din egen bærbare computer og høretelefoner, så du er klar til kodning! Tag også gerne lidt drikkevarer, sunde snacks og måske lidt frugt med til pauserne. Programmet Scratch (www.scratch.mit.edu), som vi bruger på holdet, virker på de fleste computere, men dog ikke Chromebook.

Værd at vide

Kurset er for børn uden voksne. Tjek kalenderen for undervisningsdatoer, da vi følger skolernes ferier.

Information

  • Dato 11.09.2025-04.12.2025
  • Adresse Bagsværd Skole
    Bagsværd Hovedgade 62
    2880 Bagsværd
  • Lokale Lok.1102
  • Bemærkninger OBS: Du er velkommen på fortsætterkurset, selvom du ikke har deltaget på begynderkurset hos FOF, hvis blot du har erfaring fra et lignende kursus. Du er altid velkommen til at kontakte underviseren på mail, hvis du er i tvivl om niveauet. Medbring: Egen bærbar computer og høretelefoner. Evt. drikkedunk og lidt frugt.

Kalender

Dato Tid Sted Navn
1 Torsdag 11.09.2025 16:00-17:40 Bagsværd Skole Ronny Skjold Mikkelsen
2 Torsdag 18.09.2025 16:00-17:40 Bagsværd Skole Ronny Skjold Mikkelsen
3 Torsdag 25.09.2025 16:00-17:40 Bagsværd Skole Ronny Skjold Mikkelsen
Se alle Se færre
Underviser

Ronny Skjold Mikkelsen

Uddannelse: Jeg er uddannet Game Designer ved IT Universitetet i København med speciale i, hvordan lyd i computerspil påvirker spillerens 'Game Feel'. Derudover har jeg en professionsbachelor i medie- og sonokommunikation fra Sonic College.

Andre faglige kvalifikationer: Lige siden jeg var teenager, har jeg bekæmpet drager i Dungons & Dragons og rullet alverdens terninger i så mange brætspil, som jeg kunne få fingrene i (jeg ejer selv ca. 100). Jeg har også boet i USA i omtrent 20 år, hvor jeg var musiker og lyddesigner. Der blev jeg også uddannet guitarist ved Musicians Institute i Hollywood og Sound Engineer ved SAE Institute i Los Angeles.

Undervisningserfaring: Jeg har undervist på professionsbachelor- og kandidatniveau på skoler i både Los Angeles, København, Haderslev og Kolding. I samarbejde med professor Miguel Sicart, leder af Center for Digital Play ved IT-Universitetet i København, har jeg været medunderviser ved Coding Pirates ITU. Her har jeg arbejdet med at gøre kodning tilgængeligt og sjovt for børn og unge gennem programmering i Scratch, P5.js og C#.

Andet: I min undervisning lægger jeg vægt på at tilpasse det faglige indhold til den enkelte elevs behov og niveau. Jeg lægger særlig vægt på at forklare komplekse emner på en forståelig og diversitetsbevidst måde. Mit mål er at hjælpe eleverne, uanset deres udgangspunkt, med at udforske deres kreativitet gennem kodning og spiludvikling.