Hvis du har gået på et hold i foråret, som fortsætter til efteråret, har vi reserveret en plads til dig. Du får direkte besked i perioden 20. maj-13. juni. Alle efterårets hold bliver lagt online 24. juni.
Hvis du har gået på et hold i foråret, som fortsætter til efteråret, har vi reserveret en plads til dig. Du får direkte besked i perioden 20. maj-13. juni. Alle efterårets hold bliver lagt online 24. juni.
Har du allerede et grundlæggende kendskab til arabisk - levantisk dialekt, og kunne du tænke dig at blive endnu bedre? Eller har du færdiggjort vores kursus i arabisk niveau A1 eller A1+?
Forudsætninger svarende til ca. 50 lektioners undervisning.
Vi bygger videre på det, vi har lært på tidligere niveauer. Vi udvider ordforråd, arbejder grundigt med grammatikken og fører samtaler på arabisk, hvor vi arbejder med at sprogbrugen bliver så korrekt som muligt. Vi læser bl.a. avisartikler, ser små videoer og hører lydklip. Teksterne vil fortsat være med latinske bogstaver og undervisningsmaterialet vil være på engelsk. Undervejs vil du også få et indblik i den arabiske kultur.
Arabisk – levantisk dialekt niveau A2 er for dig, som allerede forstår de mest almindelige ord og udtryk og som kan fortælle om dig selv, din familie og dit arbejde. Du kan deltage i en almindelig meningsudveksling af kortere varighed, og du kan skrive enkle tekster, såsom breve og personlige notater.
Vil du vide mere om niveauet på kurset? Se niveaubeskrivelse her.
Dato | Tid | Sted | Navn | |
---|---|---|---|---|
1 | Mandag 08.09.2025 | 19:00-20:40 | KBH K, Nørregade | Rosa Folker Kappel |
2 | Mandag 15.09.2025 | 19:00-20:40 | KBH K, Nørregade | Rosa Folker Kappel |
3 | Mandag 22.09.2025 | 19:00-20:40 | KBH K, Nørregade | Rosa Folker Kappel |
4 | Mandag 29.09.2025 | 19:00-20:40 | KBH K, Nørregade | Rosa Folker Kappel |
5 | Mandag 06.10.2025 | 19:00-20:40 | KBH K, Nørregade | Rosa Folker Kappel |
6 | Mandag 20.10.2025 | 19:00-20:40 | KBH K, Nørregade | Rosa Folker Kappel |
7 | Mandag 27.10.2025 | 19:00-20:40 | KBH K, Nørregade | Rosa Folker Kappel |
8 | Mandag 03.11.2025 | 19:00-20:40 | KBH K, Nørregade | Rosa Folker Kappel |
9 | Mandag 10.11.2025 | 19:00-20:40 | KBH K, Nørregade | Rosa Folker Kappel |
10 | Mandag 17.11.2025 | 19:00-20:40 | KBH K, Nørregade | Rosa Folker Kappel |
11 | Mandag 24.11.2025 | 19:00-20:40 | KBH K, Nørregade | Rosa Folker Kappel |
12 | Mandag 01.12.2025 | 19:00-20:40 | KBH K, Nørregade | Rosa Folker Kappel |
13 | Mandag 08.12.2025 | 19:00-20:40 | KBH K, Nørregade | Rosa Folker Kappel |
14 | Mandag 15.12.2025 | 19:00-20:40 | KBH K, Nørregade | Rosa Folker Kappel |
15 | Mandag 05.01.2026 | 19:00-20:40 | KBH K, Nørregade | Rosa Folker Kappel |
16 | Mandag 12.01.2026 | 19:00-20:40 | KBH K, Nørregade | Rosa Folker Kappel |
17 | Mandag 19.01.2026 | 19:00-20:40 | KBH K, Nørregade | Rosa Folker Kappel |
18 | Mandag 26.01.2026 | 19:00-20:40 | KBH K, Nørregade | Rosa Folker Kappel |
Se alle Se færre |
Uddannelse: Bachelor i historie med sidefag i arabisk, Københavns Universitet. Studerende på kandidat i human-økologi, Lunds Universitet.
Andre faglige kvalifikationer: Jeg har i de sidste tre år boet i Kairo og Alexandria i Egypten. Her har jeg studeret arabisk og skrevet bachelor og artikler om social miljø- og landbrugshistorie i Egypten. Det seneste år har jeg studeret på det Amerikanske Universitet i Kairo og indgående beskæftiget mig med arabisk litteratur, historie og filmhistorie på egyptisk dialekt og på standardarabisk. Derudover har jeg gennem min tid i Kairo opbygget et kendskab og en kærlighed til arabisk og særligt egyptisk musik – både det klassiske og det helt nye, der bliver spillet i gaderne nu. I min undervisning vil jeg belyse sprogets historie og diversitet, og jeg vil inddrage kulturelle produktioner fra den arabiske verden.
Undervisningserfaring: Jeg har tidligere undervist i engelsk i Beirut og Kairo, men først efter det startet på at undervise i arabisk. Jeg har selv haft nogle fantastiske undervisere i København, Alexandria og Kairo, som jeg er meget inspireret af i min tilgang til undervisning. Det er bl.a. vigtigt for mig at tilrettelægge et struktureret undervisningsforløb med afvekslende indhold og læringsstrategier. Samtidig ønsker jeg, at vi kan skabe et rum, hvor du som studerende til enhver tid kan komme med inputs og kritik, som jeg kan tilpasse undervisningen efter.